Nuffnang Ads

13 Januari 2010

Rahsia Warna Kegemaran Secara Umum




Semua orang mempunyai salah satu jenis warna yang sangat disukai dari sekian banyak warna atau warna kegemaran. Tahukah kamu warna kegemaran dapat memperlihatkan watak kamu secara umumnya?

Warna Biru
Jika kamu menyukai warna biru, kamu tergolong sebagai pemurung dan selalu bertindak pasif dalam banyak hal. Mendambakan ketenangan dan ketenteraman. Kamu selalu mendapat kesulitan dalam pergaulan. Begitu juga dalam bercinta kerana kamu cenderung menyembunyikan perasaan.

Warna Hijau
Warna kesukaan kamu hijau, maka kamu tergolong seseorang yang sangat romantik, menyukai keindahan, menyenangi alam dengan udara yang nyaman. Kamu adalah seseorang yang selalu memegang prinsip. Dalam hal bercinta kamu mengidam-idamkan calon teman hidup yang penuh toleransi dan dapat dipercayai.

Warna Kuning
Kesukaan kamu warna kuning menandakan bahawa kamu memiliki sifat optimis. Kamu seorang periang dan senang bergaul, tidak memiliki penampilan yang muram. Sifat tolong-menolong selalu ada dalam diri kamu,kerana menolong merupakan suatu kewajiban mutlak bagi kamu. Kamu orang yang tidak pernah meremehkan siapapun jua, walaupun seseorang itu lemah dan bodoh.

Warna Ungu
Jika warna Ungu (Violet) menjadi warna kegemaran kamu maka kamu adalah seseorang yang benar-benar luar biasa. Dalam menghadapi masa depan kamu tidak pernah ragu-ragu, apa yang dikerjakan kamu adalah yang terbaik. Kamu pandai mengikuti perkembangan zaman. Dalam bercinta, hanya merekalah yang kuat mental yang dapat mendekati dan menjadi kekasih kamu.

Warna Putih
Jika kamu menyukai warna putih, maka kamu adalah orang yang dilahirkan ke dunia dengan sempurna, banyak orang mengagumi kamu kerana sifat anggun, sifat idealis dan moral kamu yang teramat tinggi. Tak pernah angkuh, senang menolong siapa saja yang memerlukan bantuan kamu.

Warna Hitam
Kamu sangat lincah dalam hal-hal tertentu saja. Jika kamu berada dilingkungan yang tidak disukai, maka kamu akan menjadi murung. Kamu selalu tampil menarik dan rapi. Ramai orang cuba mengejar dan merebut cinta kamu.

Warna Merah
Kamu seseorang yang sangat berwibawa. Walaupun sering kali bergaul dan bersosial dengan lawan jenis tapi kamu dapat menahan diri. Banyak orang meluahkan cinta, tapi kamu selalu berfikir dan berfikir lagi. Kamu termasuk golongan yang sukar jatuh cinta.

BeZa AnTarA MisKin dAn KAyA



1: Orang kaya percaya "Saya yang mencorakkan hidup saya"
Orang susah percaya "Semuanya sudah nasib"

2: Orang kaya berbisnes untuk menang.
Orang susah berbisnes supaya tak rugi.

3: Orang kaya komited untuk jadi kaya.
Orang susah hanya nak kaya.

4: Orang kaya berfikiran luas & jauh.
Orang susah berfikiran sempit.

5: Orang kaya lebih tumpukan kepada peluang.
Orang susah lebih tumpukan kepada halangan.

6: Orang kaya kagum dan mencontohi orang yang berjaya & kaya.
Orang susah benci dan dengki kepada orang berjaya & kaya.

7: Orang kaya berkawan dengan orang positif & berjaya.
Orang susah berkawan dengan orang negatif & gagal.

8: Orang kaya berfikiran positif tentang jualan & bisnes.
Orang susah berfikiran negatif tentang jualan & bisnes.

9: Orang kaya lebih kuat daripada masalah.
Orang susah lemah dan lembik dengan masalah.

10: Orang kaya bersedia belajar perkara baru.
Orang susah menganggap semuanya sudah tahu.

11: Orang kaya memilih dibayar melalui hasil.
Orang susah memilih dibayar melalui masa.

12: Orang kaya buatkan duit berkerja kuat untuknya.
Orang susah kerja kuat untuk cari duit.

13: orang kaya bertindak walaupun takut.
Orang susah biarkan ketakutan untuk tidak bertindak.

14: Orang kaya pandai uruskan kewangan.
Orang susah tidak tahu cara uruskan kewangan.

Friendster mengadakan kerjasama strategik dengan Yahoo! Southeast Asia.

Friendster yang dimiliki oleh MOL Global iaitu sebuah syarikat dari Malaysia dan Yahoo! Southeast Asia iaitu anak syarikat Yahoo! telah mengadakan kerjasama strategik di antara keduanya. Di dalam kerjasama tersebut, Friendster akan memperkenalkan beberapa fungsi atau perkhidmatan berdasarkan teknologi yang dimiliki oleh Yahoo! Southeast Asia dan sebaliknya. Antara perkara yang akan diperkenalkan ialah:

* Aplikasi Friendster untuk laman Yahoo! dan juga Yahoo! Toolbar – Melalui laman web Yahoo! dan Yahoo! Toolbar, para pengguna boleh menggunakan aplikasi daripada Friendster untuk melihat aktiviti rakan-rakan dan melakukan beberapa perkara lain. Perkhimatan ini sudah pun boleh digunakan di Indonesia, Singapura dan Filipina manakali di Malaysia pada awal 2010. Walaubagaimanapun, para pengguna Friendster boleh mengakses aplikasi berkenaan melalui pautan Yahoo!.
* Promosi perkhidmatan-perkhidmatan Yahoo! pada platform Friendster – Yahoo! akan menggunakan laman jaringan sosial Friendster bagi mempromosikan perkhidmatan-perkhidmatan mereka seperti Yahoo! Mail, Yahoo! Massenger dan perkhidmatan lain yang bakal diperkenalkan kelak.
* Enjin pencarian Friendster menggunakan platform Yahoo! – Friendster akan menggunakan Yahoo!’s Search Monkey daripada Yahoo! sebagai enjin tulang belakang kepada enjin pencarian terbaru mereka. Melalui perkhidmatan ini, para pengguna lebih mudah membuat pencarian maklumat daripada laman jaringan sosial tersebut dan hasilnya lebih tepat dan interaktif.
* Kemaskini status Friendster melalui akaun Yahoo! – Dengan menggunakan Yahoo! Updates API, para pengguna Friendster akan dapat mengemaskini status mereka dan status tersebut akan terus diperlihatkan di dalam perkhidmatan Yahoo! seperti Yahoo! massenger dan perkhidmatan yang lain.

Di sini

Friendster mengadakan kerjasama strategik dengan Yahoo! Southeast Asia.

Friendster yang dimiliki oleh MOL Global iaitu sebuah syarikat dari Malaysia dan Yahoo! Southeast Asia iaitu anak syarikat Yahoo! telah mengadakan kerjasama strategik di antara keduanya. Di dalam kerjasama tersebut, Friendster akan memperkenalkan beberapa fungsi atau perkhidmatan berdasarkan teknologi yang dimiliki oleh Yahoo! Southeast Asia dan sebaliknya. Antara perkara yang akan diperkenalkan ialah:

* Aplikasi Friendster untuk laman Yahoo! dan juga Yahoo! Toolbar – Melalui laman web Yahoo! dan Yahoo! Toolbar, para pengguna boleh menggunakan aplikasi daripada Friendster untuk melihat aktiviti rakan-rakan dan melakukan beberapa perkara lain. Perkhimatan ini sudah pun boleh digunakan di Indonesia, Singapura dan Filipina manakali di Malaysia pada awal 2010. Walaubagaimanapun, para pengguna Friendster boleh mengakses aplikasi berkenaan melalui pautan Yahoo!.
* Promosi perkhidmatan-perkhidmatan Yahoo! pada platform Friendster – Yahoo! akan menggunakan laman jaringan sosial Friendster bagi mempromosikan perkhidmatan-perkhidmatan mereka seperti Yahoo! Mail, Yahoo! Massenger dan perkhidmatan lain yang bakal diperkenalkan kelak.
* Enjin pencarian Friendster menggunakan platform Yahoo! – Friendster akan menggunakan Yahoo!’s Search Monkey daripada Yahoo! sebagai enjin tulang belakang kepada enjin pencarian terbaru mereka. Melalui perkhidmatan ini, para pengguna lebih mudah membuat pencarian maklumat daripada laman jaringan sosial tersebut dan hasilnya lebih tepat dan interaktif.
* Kemaskini status Friendster melalui akaun Yahoo! – Dengan menggunakan Yahoo! Updates API, para pengguna Friendster akan dapat mengemaskini status mereka dan status tersebut akan terus diperlihatkan di dalam perkhidmatan Yahoo! seperti Yahoo! massenger dan perkhidmatan yang lain.

Di sini